AVIAREPS kondigt de benoeming aan van Tom Fecke als Global Head of Cruise om de uitbreiding van zijn wereldwijde cruisemaatschappijdiensten te leiden.
AVIAREPS, 's werelds toonaangevende internationale vertegenwoordigings-, marketing- en communicatiebedrijf voor luchtvaart-, toerisme-, horeca- en food & beverage-merken, heeft vandaag de benoeming van Tom Fecke als Global Head of Cruise bekendgemaakt om de cruisedivisie verder uit te breiden. Tom zal leiding geven aan de cruisebrancheafdeling van AVIAREPS en verantwoordelijk zijn voor de uitbreiding van het dienstenaanbod van het bedrijf voor cruisemaatschappijen wereldwijd.
Met meer dan 25 jaar ervaring in de reis- en cruise-industrie brengt Tom Fecke diepgaande expertise mee op het gebied van verkoop, marketing en strategische ontwikkeling. Hij bekleedde eerder verkoopfuncties en leidinggevende posities bij Travelport, Avis Rent a Car, Sabre en RCL Cruises en was secretaris-generaal van de Cruise Lines International Association CLIA in Brussel, waar hij lobbyde voor de belangen van de Europese cruise-industrie. Tom komt bij AVIAREPS met een sterk netwerk en een bewezen staat van dienst in het helpen van cruisemaatschappijen om hun passagiersaantallen te vergroten en hun omzet te verhogen.
De cruise-industrie kende na de pandemie een sterk wereldwijd herstel, met een stijging van het aantal passagiers in 2023 met 6,8% ten opzichte van 2019 in alle regio's. In 2024 genereerde de wereldwijde cruisemarkt een waarde van 8,9 miljard dollar en naar verwachting zal deze in 2030 18,4 miljard dollar bereiken. Dit komt neer op een samengesteld jaarlijks groeipercentage (CAGR) van 12,9% tussen 2025 en 2030. Cruisemaatschappijen over de hele wereld bereiden zich voor om aan deze vraag te voldoen, met 37 nieuwe schepen die momenteel tot 2028 in de orderboeken van de scheepswerven staan. (Bronnen: CLIA, Horizon)
Onder leiding van Tom Fecke zal AVIAREPS zijn afdeling voor cruiserepresentatie uitbreiden en marktonderzoek, ontwikkeling van de reisbranche, PR, verkoop- en marketingactiviteiten aanbieden. Van het organiseren van beurzen en het opleiden van agenten tot het beheren van mediarelaties en callcenterondersteuning, AVIAREPS helpt cruisemaatschappijen hun aanwezigheid te versterken, hun passagiersaantallen te vergroten en uit te breiden naar nieuwe markten. De wereldwijde coördinatie en strategie van AVIAREPS, in combinatie met de uitgebreide ervaring en lokale expertise van de regionale cruisemaatschappij-experts van AVIAREPS, zorgt voor een succesvolle groei van cruisemerken over de hele wereld.
Thomas Drechsler, COO Tourism bij AVIAREPS: “De cruise-industrie evolueert, en dat geldt ook voor de verwachtingen van onze partners. We willen meer zijn dan alleen een vertegenwoordiger; we willen een strategische partner zijn die begrijpt hoe we meetbare waarde kunnen leveren in elke markt. Tom's ervaring aan zowel de kant van de cruise-exploitant als de vereniging voegt een nieuwe dimensie toe aan onze capaciteiten, en we zijn verheugd dat hij deze volgende groeifase gaat leiden.”
Tom Fecke, Global Head of Cruise bij AVIAREPS: “Ik ben erg blij dat ik bij AVIAREPS kom werken op een moment dat de belangstelling voor cruises duidelijk weer toeneemt. Wat mij aantrok in het bedrijf is de combinatie van wereldwijde aanwezigheid en sterke lokale expertise. Dat is een krachtige mix voor cruisemaatschappijen die internationaal willen groeien. Mijn doel is om nauw samen te werken met onze teams en onze partners om slimme, praktische oplossingen op maat te ontwikkelen die echte resultaten opleveren in hun doelmarkten.”
Lees meer over onze cruise divisie op onze website: AVIAREPS Cruise Services.
Over AVIAREPS
AVIAREPS is 's werelds toonaangevende internationale vertegenwoordiging, marketing- en communicatiebedrijf voor luchtvaart, toerisme, horeca en voedsel en drankmerken. Het bedrijf werd in 1994 in Duitsland opgericht met de ambitie om klanten te helpen de stap te zetten naar wereldwijde markten en het wereldwijde netwerk van het bedrijf strekt zich nu uit over de hele wereld tot zes continenten. De dienstenportefeuille van AVIAREPS omvat uitgebreide expertise op het gebied van vertegenwoordiging en verkoop, marketing en communicatie, bedrijfsontwikkeling, IT-oplossingen en financiële diensten. Naast hun gevestigde General Sales Agent (GSA) diensten en toeristische marketing vertegenwoordiging, biedt AVIAREPS meer dan 250 klanten ondersteuning in digitale marketing, reclame, public relations, crisiscommunicatie, social media management, evenementencoördinatie, verkoop, webdesign en meer. Voor meer informatie over hoe AVIAREPS invloed uitoefent op waar en hoe reizigers ervoor kiezen hun tijd en geld te besteden, kunt u terecht op www.aviareps.com.
Blijf op de hoogte door onze Newsroom te bekijken, of volg ons op Facebook, LinkedIn en Instagram.
Contact Info
NL: +31 (0) 20 654 15 65
E: press@aviareps.com